Nutellacookies

Nutellacookies

ca 24 st

 

Du behöver:

1 dl strösocker

1 ägg

2 dl nutella (200g) (kylskåpskall)

2 dl vetemjöl

½ tsk bakpulver

 

Gör så här:

Vispa ihop ägg och socker lätt.

Tillsätt nutella och rör till en slät smet.

Blanda mjöl och bakpulver i en skål.

Tillsätt mjöl och bakpulver i ägg smeten.

Arbeta snabbt ihop till en deg.

Dela degen i två bitar och forma de till rullar, inte för smala.

Skär upp varje rulle i 12 skivor.

Lägg bitarna på en bakpappersklädd plåt.

Använd undersidan på ett glas för att platta till varje bit.

Ställ kakorna kallt i ca 10 min.

Grädda sedan 8-10 min i 175 grader.

Låt kakorna svalna på galler.

Vill man kan man smälta lite mörk choklad och ringla över.

 

 

 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Blir kakorna sega? :)

Svar: Det kan jag inte påstå, kan tänka mig att de blir de om man gräddar de en kortare stund.
Andrea Nordling

2013-02-10 @ 16:49:00
URL: http://johannamsvensson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0