Tisdag v.43

Recept

Tisdag:
Lax med kokos och lime sås

Betyg: 5/5

4 port

Du behöver:
500g skin och benfri laxfilé (använde färdiga portions bitar)
2 dl Kokosmjölk
1 msk färskpressad lime + 1 tsk finrivet limeskal
2 msk finskuren gräslök
rapsolja
salt
peppar

Jag gör dubbel satts på såsen. Det blir inte så mycket sås annars. Så jag använder 4 dl kokosmjölk och 2 st lime som jag pressar.

Gör så här:
Krydda laxen med salt och peppar.
Stek laxen i olja till de får en fin färg och är knapt genomstekta.
Ta upp laxen från stekpannan och håll den varm.
Häll kokosmjölken i stekpannan.
Smaksätt med den pressade limen,limeskalen, salt och peppar.
Hetta upp skyn, låt den inte koka.
Tillsätt gränlöken.
Häll skyn över laxen.

Servera med ris och limeklyftor.


Kommentarer
Postat av: Mamsen

Måste testas. Sov gott.

2010-10-26 @ 22:23:38
Postat av: Sofia

Riktigt gott måste jag säga!

2010-11-08 @ 17:30:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0